District8.net | Homepage

Opstand in jeugdinrichting Rijksstraatweg (update)

17 Comments 🕔03.okt 2011

Sassenheim – De brand die maandagavond 3 oktober ontstond in een gesloten justitiële inrichting voor jongeren, was onderdeel van een ontsnappingspoging van acht jongeren. Dat meldde de politie. De jongeren zitten nog binnen. We proberen de situatie onder controle te krijgen”, aldus een woordvoerster.  De jongeren zitten nog in het gebouw maar niet in de cel waar ze horen te zitten.Het gaat om Forensisch Centrum Teylingereind, een gesloten justitiële inrichting voor jongeren aan de Rijksstraatweg in Sassenheim. In de gevangenis is plaats voor 92 jongeren. De gedetineerden zitten in voorarrest, hebben detentiestraf gekregen, worden behandeld of geobserveerd.

Update 23:18 Volgens de woordvoerder van de politie Hollands-Midden zou het gaan om een opstand in gevangenis. Geen sprake van brand en geen ontsnapping.

Update 23:58 Enkele jongeren uit de gesloten jeugdinrichting Forensisch Centrum Teylingereind in Sassenheim hebben zich maandagavond na een ontsnappingspoging in een kantoor van de instelling verschanst. Dat meldde de politie. Onderhandelaars van de politie en het Openbaar Ministerie praten met de jongeren.

Wat de jongeren willen is niet duidelijk. Ook is niet bekend of ze wapens hebben. Ze hebben geen mensen gegijzeld. Er vielen geen gewonden. De andere gedetineerden zitten op de plek waar ze horen. Volgens een woordvoerster van de politie is er geen sprake geweest van brand, iets wat de politie en brandweer eerder op de avond nog meldden. Negen jongeren hebben meegedaan aan de poging tot uitbraak. Twee van hen hebben zich overgegeven, zeven zitten er nog in het kantoor.

17 Reacties

  1. 🕔 10:22, 04.okt 2011

    Willem v. O.

    Zuidamerikaanse toestanden in de polder, is er ook traangas gebruikt?

  2. 🕔 11:03, 04.okt 2011

    D@NNY

    Zuidamerikaanse toestanden in de polder, is er ook traangas gebruikt?

    Nee kopje thee, en een gesprek met Cohen in het vooruitzicht gesteld bij goed gedrag…. 😉

  3. 🕔 14:47, 04.okt 2011

    Pim

    Wat de jongeren willen is niet duidelijk.

    Wisten ze dat zelf wel?

  4. 🕔 15:37, 04.okt 2011

    wessel

    Wisten ze dat zelf wel?

    Neejoh, gewoon lekker elkaar nadoen.

  5. 🕔 19:58, 04.okt 2011

    Piet

    De gummilat er overheen en 6 maanden eenzame opsluiting op water en brood met spinnenkoppen.

  6. 🕔 21:46, 04.okt 2011

    Steve

    Er was storing op het Playstation-netwerk.

    * Edit – Nop. volgens het OM waren ze het niet eens met de huisregels en de kwaliteit van het eten.

  7. 🕔 0:55, 05.okt 2011

    T.

    Er was storing op het Playstation-netwerk.

    haha, die is echt hilarisch!

  8. 🕔 1:13, 05.okt 2011

    lau

    * Edit – Nop. volgens het OM waren ze het niet eens met de huisregels en de kwaliteit van het eten.

    die huisregels zijn daar voor hen zelf! en ja sommige zijn vrij strikt hoor maar dat is om zelfinzicht te laten krijgen zelfredzaamheid zelf verantwoordelijkheid Ze zitten daar niet omdat ze zo lief zijn en/of zo gelukkig zijn,Duidelijkheid moet heersen en ja als je dat niet kent ga je ‘mede’standers zoeken om even de kont in de krib te gooien. dat noemt men grenzen opzoeken

    (ik denk dat die jongeren nu dus ook n kamerprogramma hebben lees 23uur kamer en geen privileges voor een week ofzo)

    Ergens snap ik het wel,(kan zelf ook erg slecht tegen autoriteit) zeker wanneer men het verkeerd brengt/zegt.. Alleen laten ze zo wel zien hoe onvolwassen ze nog zijn en dat ze nog lang niet toe zijn aan de next stap(hoe hoger je zit hoe ‘meer’ je mag maar het blijft strict in vergelijking met huidige(thuis) opvoeding en/of wat ze gewend waren. ze kennen meestal geen gezag

    qua eten tja je MOET met mes en vork eten zelfs je brood enne wat zeuren over smaak ze kunnen ook een week of 3 even ruilen met afrika hoor. Ze hebben tenminste te eten, Ze hebben daar ‘alles’ behalve vrijheid en in mindere mate vrije wil maar uhmz dat is dan ook niet zomaar

    …ik zou ze bijna ff geen eten geven,gevoelsmatig dan he

    *ik kan erg slecht tegen mensen die zeuren om eten of eten alsofze weken niet gegeten hebben

    Over een jaar of 10 zien deze jongeren hoop ik zelf ook in dat ze juist op t goede pad zijn gekomen door deze duidelijkheid en’ strenge’ regels <- ik vindt ze niet bijzonder streng trouwens maar vrees dat de meeste mensen dat wel vinden..

  9. 🕔 13:30, 05.okt 2011

    petertje

    * Edit – Nop. volgens het OM waren ze het niet eens met de huisregels en de kwaliteit van het eten.

    Je zit daar ook voor niks,begreep ook dat het merendeel vond dat ze onschuldig waren,de schaapjes.. toch wel lullig..

    Over een jaar of 10 zien deze jongeren hoop ik zelf ook in dat ze juist op t goede pad zijn gekomen door deze duidelijkheid en’ strenge’ regels <- ik vindt ze niet bijzonder streng trouwens maar vrees dat de meeste mensen dat wel vinden..

    Dan mogen ze eerst dat bord de Efteling, wat bovenop staat wel verwijderen..

  10. 🕔 23:47, 05.okt 2011

    lau

    Dan mogen ze eerst dat bord de Efteling, wat bovenop staat wel verwijderen..

    maby dom maar ik snap het niet sorry leg even uit of suggereer je dat ik in’sprookjes’geloof? ? ->efteling->sprookjesbos?
    anders snap ik m niet

  11. 🕔 0:32, 06.okt 2011

    lau

    Denk dat hij bedoelt dat gevangenissen in Nederland eerder pretparken zijn dan instellingen waar getucht wordt. Het Pownews van vandaag bevestigd dat ook wel redelijk…

    ze hebben wel teveel technologieën in de zin van spelcomputers etc klopt vindt ik ook,
    maar er zijn zeer zeker wel strikte regels althans jaren geleden wel denk nu nog steeds?

    dat een gevangenis of nou ja forensisch instituut is eigenlijk net wat anders teveel moderne dingen hebben voor vermaak ja mee eens hoor van mij mag t micro-management wel terug Ik kijk geen poownews kijk zo wel op de geenstijl site

  12. 🕔 0:42, 06.okt 2011

    Steve

    Denk dat hij bedoelt dat gevangenissen in Nederland eerder pretparken zijn dan instellingen waar getucht wordt. Het Pownews van vandaag bevestigd dat ook wel redelijk…

  13. 🕔 7:37, 06.okt 2011

    NN

    dat een gevangenis of nou ja forensisch instituut is eigenlijk net wat anders teveel moderne dingen hebben voor vermaak ja mee eens hoor van mij mag t micro-management wel terug Ik kijk geen poownews kijk zo wel op de geenstijl site

    Forensisch Instituut???

    Je taalgebruik is van een dusdanig niveau dat ik niet helemaal kan volgen wat je bedoelt. Maar als ik me niet vergis, zeg je dat de jongeren in een gevangenis oftewel forensisch instituut zitten. En dan moet ik je toch even corrigeren.

    Het Nederlands Forensisch Instituut is een onderzoeksinstelling in Den Haag. Er wordt onderzoek gedaan ten behoeve van misdaden.
    – Sporenonderzoek op voorwerpen die in de buurt van een misdrijf worden gevonden
    – Doodsoorzaken bij moordzaken
    – Alcoholanalyses in bloed na verkeerscontroles
    – DNA-onderzoek om daarmee bewijs tegen de dader te vinden
    – enz enz.

  14. 🕔 15:43, 06.okt 2011

    Studentje

    Het Nederlands Forensisch Instituut is een onderzoeksinstelling in Den Haag. Er wordt onderzoek gedaan ten behoeve van misdaden.- Sporenonderzoek op voorwerpen die in de buurt van een misdrijf worden gevonden- Doodsoorzaken bij moordzaken- Alcoholanalyses in bloed na verkeerscontroles- DNA-onderzoek om daarmee bewijs tegen de dader te vinden- enz enz.

    @NN: wat is jouw beroep?

  15. 🕔 20:14, 06.okt 2011

    Steve

    Je taalgebruik is van een dusdanig niveau dat ik niet helemaal kan volgen wat je bedoelt. Maar als ik me niet vergis, zeg je dat de jongeren in een gevangenis oftewel forensisch instituut zitten. En dan moet ik je toch even corrigeren.

    Het enige wat je hoeft te corrigeren is het woord instituut. Dat moet namelijk zijn instelling. Een forensische (psychiatrische) instelling

  16. 🕔 23:32, 06.okt 2011

    lau

    Het Nederlands Forensisch Instituut is een onderzoeksinstelling in Den Haag. Er wordt onderzoek gedaan ten behoeve van misdaden.
    – Sporenonderzoek op voorwerpen die in de buurt van een misdrijf worden gevonden
    – Doodsoorzaken bij moordzaken
    – Alcoholanalyses in bloed na verkeerscontroles
    – DNA-onderzoek om daarmee bewijs tegen de dader te vinden
    – enz enz.

    Er zitten niet ALLEEN MAAR criminelen in een forensisch instituut/instelling als je dat hiermee suggereert

  17. 🕔 0:21, 07.okt 2011

    lau

    http://www.nu.nl/binnenland/2634804/isoleercel-opstandelingen-jeugdgevangenis-sassenheim.html

    wat zei ik eerder in mn comments 🙂 en geloof me een isoleercel gaat echt niet helpen maar ja heeft de ‘leiding’even rust he .. 😉

Plaats een reactie

Op District8.net geven wij u de mogelijkheid om te reageren.
(Disclaimer, copyright en de huisregels)

Voordat uw reactie zichtbaar is op de website zal uw reactie eerst bekeken worden door de redactie van District8.net

Zoek op onze site

Recente reacties

Ome Jan

Ome Jan

beste meneer Langeweg, Wie weet was het wel een kamikaze-automobilist die

BEKIJK ARTIKEL
One Jan

One Jan

Het fietspad is daar veel te smal en onoverzichtelijk vanwege

BEKIJK ARTIKEL
Huub Langeweg

Huub Langeweg

Er zullen nog veel meer ongelukken gebeuren zolang fietsers en

BEKIJK ARTIKEL
Esther

Esther

Ik woon in deze straat, vlak naast de woning waar

BEKIJK ARTIKEL
mvr edelenbos

mvr edelenbos

mmmm niet slim!

BEKIJK ARTIKEL
Johan

Johan

Je bent een blinde aap als je zo'n groot geel

BEKIJK ARTIKEL
Sant

Sant

Zo dat was even schrikken zeg !

BEKIJK ARTIKEL

Facebook.com/District8.net