Ferrari botst op boom, kind gewond, A20 Rotterdam
Rotterdam – Bij een ongeval op de oprit van de A20 is zaterdagmiddag 12 december een kind gewond geraakt. Het ongeluk gebeurde bij de oprit Prins Alexander, richting Hoek van Holland. Het kind zat bekneld in de Ferrari die tegen een boom tot stilstand kwam. De brandweer heeft het slachtoffertje uit de auto gehaald. De oprit is lange tijd afgesloten geweest, wat de nodige chaos gaf op omliggende wegen. De politie doet onderzoek naar de oorzaak van de aanrijding. Het kind werd met spoed overgebracht naar het ziekenhuis.


















Ik hoop niet dat de bestuurder even stoer heeft willen doen, want dan ben je wel een ongeloofelijke paardenlul zeg, als je dat met een kind naast je doet..
Even stoer doen voor je kindje van 12 hoe hard de auto wel niet kan..Het boompje staat bijna op de bijrijdersstoel,zo veilig is zo’n car dus niet..Pisbakkenstaal..
stoer hoor.
met je ferrari snel optrekken, controle kwijt en hup… tegen de boom
hoop dat het met het kindje alles goed gaat( komen)
iedergeval heel veel sterkte voor vrienden en famillie
Misschien was er wel een andere oorzaak, mochten jullie vooroordelen waar zijn dan zou het indd triest zijn, maar wacht nou maar ff op meer duidelijkheid;)
er staat niet bij hou oud het kindje is:S
hopelijk komt het allemaal goed
ik wens iedereen heel veel sterkte!!!
De eigenaar schijnt altijd al een cabrio gewild te hebben!
Kindje is zijn zoontje van 3. Heeft 2 gebroken benen.
Ferrari F50 is een zeer listige auto. Zeker met dit weer.
Koude bandjes, koud/vochtig wegdek en veel pk op de achterwielen. Dat kan een klein foutje al fataal zijn. En daar hoef je dan nog niet eens behoorlijk hard voor te rijden!
Wat ik veel triester vind is aannames doen over het ongeval en mensen veroordelen en de auto afkraken. Maarja, het is internet he dan gaan mensen al snel populair doen. Gelukkig is het overgrote deel van de bevolking foutloos en altijd stip en punctueel, vooral in het verkeer.
Sterkte aan betrokkenen en zonde van de auto. F50 zo te zien? Wrang…
Wat zal die brandweer man genoten hebben van het open knippen ………………..
Voor de duidelijkheid, het gaat om het zoontje welke 3 is en momenteel met 2 verbrijzelde benen in het ziekenhuis ligt. Wacht met oordelen tot je de feiten hebt!
het kindje was 3 volgens de telegraaf en als ze pech hebben neemt jeugd zorg het kind af van wegen onverandwoord oudergedrag wan dat is ook al eens gebeurd bij een gozer die 200 ree met zijn kinderen los op de achterbank
Het kindje was zijn eigen zoon en de verwondingen lijken mee te vallen,
@Petertje
Carbon en polyester is nog altijd geen pisbakken staal, dat je in jou pisbakkenstalen wagen waarschijnlijk dit niet meer had na kunnen vertellen zegt genoeg over de veiligheid van zo’n auto lijkt mij.
Volgens spitsnieuws is het kind 3, de vader 56. Kind heeft beide benen gebroken.
Auto is trouwens een F130
verhoudingsgewijs zie je best wel vaak dit soort exotische auto’s ” negatief” in het nieuws. % percentage auto’s van dit kaliber in verhouding tot een Opel Astra station/ VW Golf is laag en toch lees je vaker dit soort berichten. Ms ook wel ” leuker” om van zo een object foto;s te maken… waardoor het ons meer opvalt
Ik veroordeel bestuurder niet zolang exacte oorzaak niet duidelijk is, maar als het zo is dat hij te flink de paardenkrachten wilde loslaten met deze lage temperatuur (ook van het asfalt) en koude banden met de welbekende gevolgen van dien, dan vind ik hem een ” paardelul” …..
(Jaloers modus aan)
P ;o) (jaloers modus uit)
begreep dat bestuurder (vader) 53 jr is… zoon van 3…. jongere vrouw/vriendin (midden 30) zeker
wens hem veel sterkte verder toe…zou het verschrikkelijk vinden als mijn kind (zeker in mijn bijzijn ) dit zou overkomen…. brrrrrrr
Sander, een F130 bestaat niet. Het is een Ferrari F50.
Ik zat deze week in een BMW Z4 en die schijnen zoveel power te hebben dat je met nat weer echt uit moet kijken, dus kan een ongelukje idd in een klein hoekje zitten
Hey! Mijn auto is net zo rood…
Stoer in Ferrari rijden: +1
Als loser tegen boom knallen: -1
Ferrari & boom & dochter: -167.987.666
Saldo: -167.987.666
Lijkt me onzin, hoe veel andere wagens rijden er dagelijks tegen een boom? Nu het eens een exclusieve wagen betreft die tegen een boompje rijdt zou de kleine afgenomen moeten worden?
En deze Ferrari heeft niet eens een achterbank.
Met 520 PK, een top van 325 km/h, en 0-100 in 3 sec. wordt elk foutje genadeloos afgestraft…..
Hier hoef je geen capriolen voor uit te halen.
De leeftijd en het type auto…..Nuh, Hij hoeft weinig te bewijzen, Zelfs al staat hij stil, weet je al dat het een kanon is!
Het zijn meestal de jonkies met afgetrapte auto’s die zich proberen te bewijzen, maar waar helaas geluid en overschatting het vermogen doen overstelpen.
Ik reed vanmiddag de snelweg op, en zag de Ferrari tussen de bomen geparkeerd (Ik woon er vlakbij). Wel klote voor de vader van het kindje. Moet je je is voorstellen, dat jou dat zou overkomen, hoe kut zul je je dan wel niet voelen.
Trouwens, het hoeft niet aan de vader te liggen dat de Ferrari tegen een boom aan knalt. Dit zijn zeer krachtige auto’s, een ongeluk zit in een klein hoekje, het zou iedereen kunnen gebeuren, en daarvoor hoef je niet eens een Ferrari te hebben. Dus voor de mensen die de vader meteen bekritiseren, stop daarmee, want het ken iedereen gebeuren.
Aan het wrak te zien is het volgens mij nog maar een geluk dat het kind pas drie was en “alleen” de benen heeft gebroken een ouder en groter kind had het er denk ik een heel stuk slecher vanaf gebracht.
Stelletje op sensatie beluste pubers. Wat een enorm dom gelul lees ik hier en daar. Maakt er niemand eens een fout in het verkeer. Die Ferrari interesseert de beste man uiteindelijk geen zak maar reken maar dat hij wel gek van angst aan het bed van z’n zoontje zit.
Het kan de beste overkomen, er zijn zelfs mensen hier op district8 die wel eens een boompje geraakt hebben.
Wat mij opvalt is dat die boom niet eens zo heel erg dik is en toch best ver in de auto staat.
Ben het helemaal met jullie eens,ik denk dat de meeste negatieve reactie’s daarom ook uit jaloezie voort kwamen.
wat een gelul over hoe en waarom, het is gewoon klote, voor zowel vader als dochter, want laten we eerlijk zijn, het is tenslotte maar die ene seconde. Zelfs de beste coureurs komen een keer in een grindbak terecht……
Allereerst sterkte voor iedereen die erbij betrokken is geweest!
Helaas heeft de eigenaar van de ferrari niet lang van zijn bolide kunnen genieten.
Wel vreemd is dat de auto ook niet gekeurd was tijdens het ongeluk!
@Sander je hebt gelijk.
@Hans, zie de volgende gegevens:
Datum eerste toelating 30-05-1996
Datum aanvang laatste tenaamstelling 04-08-2009
Datum eerste afgifte Nederland 04-08-2009
Wacht op keuren Ja
Merk FERRARI
Handelsbenaming F 130 BD
Brandstof Benzine
Vervaldatum APK 10-08-2010
Datum aanvang tenaamstelling 04-08-2009
BPM € 133366
WAM verzekerd geregistreerd Ja
Omschrijving van de inrichting cabriolet
Aantal zitplaatsen 2
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Kleur(en) ROOD
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 12
Cilinderinhoud 4699 cm3
Vermogen 383 kW
Massa leeg voertuig 1.220 kg
Toegestane maximum massa voertuig 1.520 kg
Massa rijklaar 1.320 kg
Is een onveilig kinderstoeltje geweest dan of was er geen kinderstoeltje?
Ja en daarna houd elke vergelijking dan ook op
Nou…wat dacht je van de wegligging
Of het ‘kind’ aan boord
kun je nagaan .. een 3jarige voorin .. wat maakt het soort auto dan nog uit of dat hij hard of zacht reed?? dat is sowieso onverantwoordelijk gedrag ..
Ik zie niet wat daar onverantwoordelijk aan is. Wat had je dan gewild, de kleine achterop de spoiler laten meerijden?
Enige wat ik niet vind kunnen is dat een drie-jarige langer in een Ferrari heeft gereden dan ik.
Die auto verdiende echt een betere bestuurder….
In mijn ouwe trouwe autootje komt zo’n klein boompje niet tot aan de bijrijdersstoel ,geloof me..En daar gaat het om….
p.s..Heb alleen hengels van Carbon.
Ja daar heb je helemaal gelijk in.
Ik bied me zelf wel aan
Wessel, volgens mij had Rob het niet over een betweterige maar over een betere bestuurder.
Ik vind het erg zielig voor het 3 jarige kindje.
2 gebroken benen!! zo’n kind wil rennen vliegen springen enz. dat word een tijdje stil zitten!
Succes aan de ouders om dat voormekaar te krijgen!
M.a.w.: Gekeurd.
Daarom hoef jij er niet in te gaan rijden pepi.
nou is er wel een verschil tussen een boompje raken of hard een boompje raken…
ik ben er van overtuigd dat deze man zielsveel van zijn kind houd en -dit achteraf wetend- alles anders had willen doen….
Sterkte aan de betrokken ouders, beterschap aan kind en vader!
Vaak zat gereden in een handgeschakelde V12, laat mij maar liever in een lekkere oude wagen met een V8 rijden in plaats van met zo’n zenuwachtige V12.
De vermelding over het keuren heeft niet alleen betrekking op de APK. Ook als een auto beschadigd is kan er ‘ja’ komen te staan.
ik wens het kindje heeeel veel sterkte toe!!!!! hopelijk komt het goed met zijn beentjes
lieve heer sta hen bij.
en ja een ferrari kan hard rijden maar dit is nog niet bewezen dat de vader dit ook gedaan heeft!!!!
mensen ik zou zeggen wacht met veroordelen we weten allemaal nog niks
en om de vader nu al een stemmpel te geven vind ik onzin
maar dat zou wel ivm de ferrari zijn!!!! als het een andere auto was geweest had iedereen het heel anders bekeken denk ik!!!!!!
heeel veel sterkte kindje!!!!!!!!
Oh god, er moest weer even stoer worden gedaan met z’n lelijke hok. En dan ook nog je kind verwonden. Beter jezelf in je eentje doodrijden in zo’n frikandel.
Van de website van de eigenaar : De kleine van mij heeft 2 gebroken benen omdat de velg aan de rechterzijde door die boom naar binnen is geslagen. Dwars door de dunne plaat waar je voeten op steunen. Inmiddels gaat het goed met hem en houden ze zijn letsel in z’n hoofd goed in de gaten.
Ik ben zo verschrikkelijk teleurgesteld in deze auto qua veiligheid dat willen jullie niet weten. Wat gebeurde er. Ik sta rechts voor gesorteerd bij het stoplicht om naar rechts te gaan de rijksweg op. (Hij was die dag ervoor jarig en wilde zo graag een blokje rijden, ik had eigenlijk geen zin maar mijn vrouw zij “ach ga effe een stukkie rijden met hem joh”, (dit doe ik wel eens meer met hem.) Ik vraag hem in de auto waar hij heen wilde en hij wilde richting Brienenoordbrug (of Hoek van Holland tunnel). Ik rij rustig de zevenkampse ring af, zag ******* nog en stopte voor een kort praatje.
Ik start bij het stoplicht richting A20 en nog geen 50 meter verder gaf een auto mij de gelegenheid om rustig naar links te komen. Ik reed nog geen 45 a 50 km toen ik rustig mijn stuur, na goed gekeken te hebben, naar links draaide ( die man links gaf me netjes gelegenheid) breektie plotsklaps rechtsachter uit man ik probeerde hem te corrigeren maar ging al slippend rechtdoor de greppel in en kreeg daar ineens een flinke glijdende duw naar beneden daarna zag ik een boom heel langzaam op me afkomen en hield die kleine ******* nog vast. Ik kijk op zij en zag het bloed gutsen uit z’n hoofdje. Waarna ik direct eruit ben gekropen. ******* zat nog in zijn kinderstoel en we hadden gelukkig beide onze gordels om.
Heel ongelukkig is die kleine geraakt man. Maar toen ik uitstapte zag ik pas wat zo’n kleine klap voor schade kan aanrichten op zo’n F50. Veel getuigen op het politie bureau hebben verklaart dat ik rechts rustig reed en dat ze me ineens zagen draaien vandaar ik snel van het politie bureau weg mocht anders had ik nu nog voor roekeloos rijgedrag vast gezeten. Je wordt namelijk aangehouden op het veroorzaken van een ongeluk met letsel. Ze hebben me daar zeer goed geholpen. Ik ben enorm geschrokken dat deze auto door zo’n kleine glijpartij de greppel af zo’n impact op het frame kan veroorzaken echt ongeloofelijk. Ergens logisch want onder de voorklep zit “niets” alleen twee ventilatoren en een accu en twee kleine steunbalkjes naar voren. Een zeer zwakke constructie zeg!
Hartverscheurend verhaal van papa Ramon, maar hij kan dus óf niet autorijden, óf hij is een jokkebrok. Aangezien diverse bronnen melden dat papa al eerder andere Ferrari’s bereed, mag een zekere basisvaardigheid bij het besturen van overpowerde achterwielaandrijvers verondersteld worden. Blijft over optie twee. Wanneer je “rustig” rechtuit rijdt of een beetje naar links stuurt, breekt zelfs een Ferrari met 500 pk niet uit. Dat gebeurt alleen, wanneer je véél te veel gas geeft. Kan inderdaad ook bij 45 km/u, maar dan zou je dat redelijkerwijs nog kunnen corrigeren, lijkt mij. Gas lóslaten is vaak voldoende, of je houdt het gas erop en maakt een donut, maar wie met 45 km/u van de weg schuift, kan beter Steve z’n auto overnemen. Het zal je vader maar wezen!
Ouwe Yank met 12 pitten is ook heerlijk zweven Willem..
Fijn dat heel Nederland al weet hoe en wat er gebeurd is. De schrijffouten en opmerkingen laten zien, hoe stom sommige mensen kunnen reageren. Ik vind het stoer dat de man zelf een reactie heeft gezet. Ik wens hem onwijs veel sterkte met zijn zoontje.
Een ongeluk zit in een klein hoekje ook als je een Ferrari rijdt. Roekeloos rijgedrag zie ik dagelijks op de weg, maar die bestuurders zijn vaak al lang doorgereden als het verkeer daarachter moet proberen om ongelukken te voorkomen. NOgmaals veel sterkte met je zoontje!
Tot hier ga ik met je mee, maar alleen omdat er ‘lijkt mij’ bij staat.
Op het moment dat een auto uitbreekt hangt het maar van de reflexen en omstandigheden af wat er vervolgens gebeurt. De een trapt in paniek nog harder op het gas. De ander remt nog harder dan hij al deed. Ik vermoed dat de bestuurder van de hem geboden gelegenheid gebruik wilde maken en iets te veel gas gaf. Daarna zal zijn aandacht deels naar die kleine zijn gegaan waardoor de ideale voertuigbeheersing ondergeschikt werden aan de zorgen om de kleine.
De straf heeft ie al gehad: zijn Ferrari in puin, de kleine in het ziekenhuis en een kleine die een paar weken niet kan lopen, dus de nodige verzorging en aandacht nodig heeft. Laat staan de boete doening door het verhaal telkens te moeten doen als men vraagt hoe die kleine aan twee gebroken beentjes en een hoofdwond komt. Oja, en een oproep van de rechter in het vooruitzicht.
Als je zo’n auto hebt ga ik er vanuit dat je zoveel p.k onder de motorkap ook kunt beheersen,anders ben je het niet waard om zo’n auto te mogen besturen..
Tja, met veel geld koop je zo’n auto maar rijvaardigheidstraining is een kwestie van doen (kost tijd) en van uhh…talent (niet iedereen gegeven).
Uit zeer betrouwbare bron heb ik vernomen dat de vader niet strafrechtelijk wordt vervolgd omdat uit gegevens en onderzoek is gebleken dat hij naar waarheid heeft gesproken.
DIe heb ik nog nooit gehad, zijn waarschijnlijk van voor mijn favoriete tijd, 60 tot half 70er jaren.
Amerikaanse 12 pitter zal vast niet zenuwachtig geweest zijn.
Maakt hem dat minder schuldig?
Dan ben je het niet waard om in zo’n ding te mogen rijden,bel de korpschef en minister en vraag is een nieuwe wet.
Willem is allen maar bulldozers gewend.
Als je rustig wil cruise dan koop je geen Ferrari.
Met een Ferrari moet je gewoon knallen.
Het is zeker een F50.
F130 is de aanduiding voor type motorblok.
Een Cat D11 is een ideaal vervoermiddel, die laat zich niet door een boompje tegenhouden. .
Ben zo blij dat jij alles weet en zelfs voor Willem kan antwoorden..
Bedankt Wessel
Een oude amerikaan is ook net een bulldozer,
dat had Wessel goed.
Yep die vreet zo’n boompje op
ferrari f50 van me oom kindje van 3, gebrokenbenen en iets aan zijn schedel
en hij reed niet te hard hij reed heel zachies omdat hij bang was dat er wat gebeurde hij had geen grip en gleed van het wegdek af en knalde heel ligjes tege de boom.
ik hoop dat jullie nu beter weten .
me neefje was bijna dood ..
en ferrari makers zijn grondig aan het onderzoeken want dit mag niet gebeuren als je met een langzame snelheid tege een boompje aanrijd .
ik hoop dat je oom beter weet.
jaja, ‘uit betrouwbare bron’ en ‘niet bevooroordeeld’.
Kennelijk reed hij toch te hard, was het niet volgens de maximum snelheid danwel volgens de omstandigheden of volgens de rijkwaliteiten van de bestuurder.
Elke snelheid met deze gevolgen is te hard.
En dat verhaal van Ferrari….ik geloof er geen barst van. Maar dat is mijn bescheiden mening.
Dan sluit ik me daar heel bescheiden bij aan..
Het enige wat die Ferrari lui nu grondig aan het onderzoeken zijn is waarom dat kerstkonijn ook nu na de kerst toch zo mals en sappig blijft.
wat een gezeik die man zou nooit met opzet dit doen ,shit happens ineen leleke eend of een ferrari vind het jammer dat die meneer in kwaad dag licht word gezet en jeugd zorg daar moeten ze een bom op gooien
Waarom moet je in Nederland een Ferrari hebben? Je mag toch, in de regel, niet harder dan 120 km/u. Zal wel weer uit hebben gesloofd voor vriendjes / het kind. Ach ja, zonde voor die mooie wagen, maar ze horen gewoon op het circuit thuis en niet op de “gewone” rijbaan!
Wat ben je laat met je antwoord Dude;-).
.Waarom moet je in Nederland tegen zo’n Minister president aankijken?
Zo te zien komt de auto uit het buitenland,dus die keuring zal niet de APK zijn.
Wat een onzin,elke auto in Nederland kan harder dan 120 km/h.
Dus of een auto nou 180km/h of 280 km/h haalt maakt geen reet uit.
Wat mij opvalt is dat de voorbumper nog op zijn plaats zit (foto 2) en dat de boom dus zijwaarts bij het voorwiel naar binnen is gekomen.
Dus ook dat geneuzel over ouwe autootjes en pisbakkenstaal gaat nergens over.
Carbon is trouwens sterker en flexibeler dan staal dus op alle punten beter.
Je hengeltje zou niet zo sterk en ook niet zo flexibel zijn als ie van staal was.
Net zo sterk als een oude Yank je hebt gelijk ,luister maar als je een deur dichtgooit van een gemiddelde Jap,mooi geluidje hé
Bijdeze wil ik de famillie heel veel sterkte wensen…
Een kindje van 3 met twee gebroken benen en de gedachten dat het nog erger kon aflopen is heel erg zwaar..
Mensen oordelen gelijk over de auto als het een andere auto geweest zal zijn zal het commentaar zeer zeker minder geweest zijn.
Misschien heeft vaders te hard gereden misschien ook niet.Wij zijn niet degene om daar gemene en kwetsende woorden over te spreken via internet.Erg onpersoonlijk en voor het kind famillie en vrienden zwaar om te lezen.
De vader is al genoeg gestraft niemand wilt zn kind met veel pijn in het ziekenhuis terecht hebben..
Sterkte
Psst, Marielle,
de Beatles zijn uit elkaar, nog niet verder vertellen he.
@marielle: neem aan dat de benen van het kindje van 3 is geamputeerd: dit zal een lijdensweg zijn met blijvende invaliditeit. Hoe is nu verder met het kindje?
Waar haal je die info vandaan dat zijn beentjes zijn geamputeerd ?
graag een doorverwijzing naar een link, want je weet schijnbaar iets meer dan wij ?
Sandra T: als de beentjes gebroken zijn volgens Marielle, dan lijkt mij logisch dat het wordt geamputeerd. Natuurlijk hoop men dit van niet en dat ze weer bijelkaar kan zetten. Ja het kan nog nu hij nog piepjong is.
Dit gaat mij echt te ver.
* Edit – Mij ook, en omwille van de rust heeft BBjvb even een BAN gekregen..
Ben toch benieuwd als het niet ZIJN kind was of je ook zo had gereageerd.
Idem als het niet een inzittende was van ZIJN auto maar die uit een andere auto.
Was de reactie dan hetzelfde geweest, of had ie dan moeten hangen aan de hoogste boom.
Ik zie het verschil niet: de daad blijft hetzelfde, en alsof het kind minder letsel/pijn heeft als de veroorzaker zijn/haar vader is.
En nu is de oorzaak van het letsel een domme actie met een auto.
Als het nu een domme actie met een tafelpoot was waar vader spijt van zegt te hebben.
Is pa dan ook genoeg gestraft?
Zomaar wat brainwaves…
Dit slaat echt helemaal nergens op! De logica die jij suggereert is ver te zoeken.