District8.net | Homepage

Snelheidscontrole Valkenlaan Delft

28 Comments 🕔30.aug 2012

Delft – In het kader van de campagne ‘Hou je aan de snelheidslimiet. Veilig thuiskomen heb je zelf in de hand’ van het ministerie van Infrastructuur en Milieu heeft de politie donderdagmiddag 30 augustus een snelheidscontrole uitgevoerd op van de Valkenlaan. Hardrijders werden hierop aangesproken zij kregen in eerste instantie geen boete, maar een speciale folder over de 30km/h zone.

In de loop van de weken zal hier strenger op worden gecontroleerd en zullen er bij een kleine snelheidsoverschrijving alsnog boetes worden uitgeschreven.

Foto’s Dimitri Holster

28 Reacties

  1. 🕔 0:00, 31.aug 2012

    Ton

    Misselijkmakende actie die het gevolg is van het eeuwige gezanik van de z.g. “werkgroep verkeersveiligheid Tanthof”, die niets meer of minder is dan een uit de hand gelopen hobby van een bemoeizieke bejaarde, die ook ongeveer in zijn eentje de – gesubsidieerde – wijkkrant Tanthof volkliedert met volstrekt overbodige artikelen, o.a. over dit soort acties.
    Weest gewaarschuwd, Tanthofbewoners en bezoekers: “Vanaf eind augustus gaat de politie preventieve snelheidscontroles houden op de Derde Werelddreef”, zo staat er te lezen in het augustusnummer van bovengenoemde brievenbusvervuiling. Op deze wijkontsluitende weg, waar in iedere weldenkende gemeente de maximumsnelheid op 50 – 70 km/u zou zijn bepaald, heeft voornoemde pressiegroep het voorelkaargekregen, dat er op het grootste deel ervan een maximumsnelheid van slechts 30 km/u geldt. Daar ga ik al fietsend al overheen…

  2. 🕔 4:11, 31.aug 2012

    mac

    @Ton

    Als de wijkkrant brievenbusvervuiling is hoe kan het dan dat je hebt gelezen dat er controle’s komen aan de derde werelddreef?
    En waarschijnlijk heb je zelf geen kinderen die gebruik maken van de valkenlaan, het is gewoon belachelijk dat automobilisten in een wijk waar kinderen en redelijk veel bejaarden wonen de maximum snelheid moeten/willen overtreden.
    Of je nu 50 of 30 rijdt, dat maakt op dat stukje kwa tijd niets uit maar voor wat betreft het voorkomen dat je een gezin uitelkaar rukt maakt dat zeer veel uit. Ik zou persoonlijk het niet op mijn geweten willen hebben om iemand invalide of dood te rijden, jij zal daar waar schijnlijk geen moeite mee hebben of denk je DAT OVERKOMT MIJ NIET, HET IS ALTIJD EEN ANDER.

  3. 🕔 5:57, 31.aug 2012

    peter

    Ik wordt hier zo misselijk van die rare actie’s van de politie. Ga alsjeblieft is werken.
    Zorg dat de buurten veiliger worden.

  4. 🕔 8:45, 31.aug 2012

    Willem

    Ik wordt hier zo misselijk van die rare actie’s van de politie. Ga alsjeblieft is werken.Zorg dat de buurten veiliger worden.

    Ze zijn hier juist aan het werk en ze zorgen door deze actie voor een veiligere buurt.
    Hou je gewoon aan de maximum snelheid dan hoeft de politie dit soort actie’s niet te houden.

  5. 🕔 8:53, 31.aug 2012

    petertje

    Ze zijn hier juist aan het werk en ze zorgen door deze actie voor een veiligere buurt.
    Hou je gewoon aan de maximum snelheid dan hoeft de politie dit soort actie’s niet te houden.

    Er zijn geen nuttigere acties??..Jij pist echt helemaal nooit buiten de pot…Houd je gewoon altijd aan de regels…wat een saai leven zeg…Jij bent juist aan het werk…

  6. 🕔 9:08, 31.aug 2012

    Kees

    Zeg Ton, het enige misselijkmakende is je eigen reactie. Als je het artikel had gelezen, dan had je geweten dat degenen die te hard reden nog geen eens een prent hebben gehad. En als je naar de foto’s kijkt, dan zie je toch echt een woonstraat, waar 50 km/u niet zou passen.

  7. 🕔 10:32, 31.aug 2012

    Steve

    Nou Ton! Als je je gewoon aan de regels houdt heb je niks met misselijkmakende acties te maken, maar mag je er gewoon voorbij rijden. We hebben met zn alle gekozen voor die regels dus moeten we ze ook accepteren. En als de regels je niet bevallen moet je maar politiek actief worden.

    Ik vind 30 nog te hard trouwens! Stapvoets zou de norm moeten zijn. 30 is alleen verantwoord op de Kruithuisweg, als ze vangrails installeren.

  8. 🕔 11:30, 31.aug 2012

    Waarheid

    Als de wijkkrant brievenbusvervuiling is hoe kan het dan dat je hebt gelezen dat er controle’s komen aan de derde werelddreef?En waarschijnlijk heb je zelf geen kinderen die gebruik maken van de valkenlaan, het is gewoon belachelijk dat automobilisten in een wijk waar kinderen en redelijk veel bejaarden wonen de maximum snelheid moeten/willen overtreden.Of je nu 50 of 30 rijdt, dat maakt op dat stukje kwa tijd niets uit maar voor wat betreft het voorkomen dat je een gezin uitelkaar rukt maakt dat zeer veel uit. Ik zou persoonlijk het niet op mijn geweten willen hebben om iemand invalide of dood te rijden, jij zal daar waar schijnlijk geen moeite mee hebben of denk je DAT OVERKOMT MIJ NIET, HET IS ALTIJD EEN ANDER.

    Ik reed een keer iets sneller dan stapvoets door een woonwijk in de auto, de snelheidsmeter gaf het nog niet eens aan (analoog). Op een gegeven moment stak uit het niets tussen de geparkeerde auto’s door(!) een kind de straat over. Het scheeld zeer weinig of ik had het kind letterlijk onder mijn auto gehad (en dan reed ik niet eens te snel). Daarnaast heb ik ook een kennis gehad die een kind onder zijn motor heeft gehad en die hield zich keurig aan de geldende snelheidslimiet.

    Moraal van het verhaal? Als ik sneller had gereden dan was ik het kind al lang voorbij. Kortom het is allemaal schijnpraat dat gekwebbel over 30-zone of 50-zone, die mensen die bij hoog en laag beweren en altijd roepen over tijdwinst dit, snelheid zus, snelheid zo verbaast me zelf nog dat zij in een auto stappen. Ik zou zeggen ga lekker lopend of pak paard en wagen, want dan kan je niet missen qua veilige snelheid. En ga nou niet ontkennen of naar de bekende weg vragen want als iedereen zich aan de regels hield dan zou niemand een snelheidsbekeuring krijgen en er worden er toch jaarlijks heel wat weggeschreven, ook aan de zogenaamde -ik hou me altijd netjes aan de snelheid bestuurders- . Sterker nog de meeste ongelukken gebeuren bij normale snelheden en niet daar waar de snelheid hoger lag dan toegestaan(!).

    In den haag zijn ook zat wegen waar je 50 km/u mag rijden en daar staan ook gewoon huizen langs de straten. Wat zeg ik? Wel 98% van de steden is zo ingedeeld. Ook alles maar naar 30 km/u? Moet je vooral doen, en dan die “nette” mensen in hun lease bak maar lekker plakken en drukken omdat ze niet op tijd op hun werk aankomen of snel voor het eten thuis willen zijn omdat hun KINDEREN en VROUW op hun wachten. De ironie druipt ervan af…

  9. 🕔 11:34, 31.aug 2012

    Waarheid

    Ik vind 30 nog te hard trouwens! Stapvoets zou de norm moeten zijn. 30 is alleen verantwoord op de Kruithuisweg, als ze vangrails installeren.

    Het is helemaal verantwoord om iedereen te verplichten om lopend te gaan. Dan is je snelheid helemaal laag en mocht er dan een kind oversteken zal je in 99% van de gevallen op tijd stil staan. Moet je natuurlijk niet gaan hardlopen dan haal je toch al gauw gemiddeld 16 km/u (!)

  10. 🕔 11:40, 31.aug 2012

    Steve

    Het is helemaal verantwoord om iedereen te verplichten om lopend te gaan. Dan is je snelheid helemaal laag en mocht er dan een kind oversteken zal je in 99% van de gevallen op tijd stil staan. Moet je natuurlijk niet gaan hardlopen dan haal je toch al gauw gemiddeld 16 km/u (!)

    Maak je rond scholen snelwandelzones. Wie hardloopt krijgt een prent en een moraliserend foldertje over de gevaren van hardlopen.

  11. 🕔 14:08, 31.aug 2012

    Willem

    Automobilisten zeggen zich altijd keurig aan de regels te houden.
    Het enige wat de Politie controleert is of zij de waarheid spreken.
    Het is geen staatskas vullen maar handhaven.

  12. 🕔 15:36, 31.aug 2012

    petertje

    Automobilisten zeggen zich altijd keurig aan de regels te houden.
    Het enige wat de Politie controleert is of zij de waarheid spreken.
    Het is geen staatskas vullen maar handhaven.

    Iedere automobilist zegt zich aan de regels te houden…Daar geloof ik niks van,er zijn ook eerlijke chauffeurs bij…En geen staatskas vullen?/…We geven ook geen geld aan Griekenland..

  13. 🕔 17:42, 31.aug 2012

    Wilma

    Iedere automobilist zegt zich aan de regels te houden…Daar geloof ik niks van,er zijn ook eerlijke chauffeurs bij…En geen staatskas vullen?/…We geven ook geen geld aan Griekenland..

    Als iedereen zou doen wat hij zegt en zich aan de regels zou houden hoeft er niet gehandhaafd te worden en worden er ook geen bekeuringen uitgedeeld.
    Heeft dus helemaal niets met staatskas vullen te maken maar met je eigen rijstijl en rechter voet.
    Wij geven ook geen geld aan Griekenland. Dat doet de staat.

  14. 🕔 18:18, 31.aug 2012

    Ton

    mac vroeg:

    Als de wijkkrant brievenbusvervuiling is hoe kan het dan dat je hebt gelezen dat er controle’s komen aan de derde werelddreef?

    Naar aanleiding van dit bericht heb ik het wijkvod uit de stapel oud papier gevist.

    Het misselijkmakende zit hem in de terreur van een bejaarde met zijn pressiegroepje die dit soort acties afdwingt en ongeveer heel Tanhof tot 30 km zone heeft gedegradeerd. Op zich prima dat de politie acteert op verzoeken van omwonenden, maar 30 op doorgaande wegen is BS.

  15. 🕔 23:23, 31.aug 2012

    Jade

    @Ton in Tanthof zijn uberhaupt geen doorgaande wegen… Je kunt de wijk in en je kunt er uit, maar verder kun je nergens naar toe, dus hoezo doorgaand?
    En gezien het grote aantal zijwegen en bochten en het vaak ontbreken van een stoep, en de vele honden en katten die ook onverwacht over kunnen steken, vind ik 30 een prima snelheid voor heel Tanthof.

  16. 🕔 23:58, 31.aug 2012

    Roosje

    Wat een gezeur mensen, alleen het stukje van Ton heb ik met plezier gelezen. Ik woon vlak bij een school en door mijn straat rijden de ouders keihard om de kids op tijd op school te krijgen! Zij hebben de boel niet op orde thuis en moeten dan de snelheid overschrijden. Moten juist niet zij het goede voorbeeld geven?

  17. 🕔 8:41, 01.sep 2012

    petertje

    Als iedereen zou doen wat hij zegt en zich aan de regels zou houden hoeft er niet gehandhaafd te worden en worden er ook geen bekeuringen uitgedeeld.
    Heeft dus helemaal niets met staatskas vullen te maken maar met je eigen rijstijl en rechter voet.
    Wij geven ook geen geld aan Griekenland. Dat doet de staat.

    Het eerste stukje ben ik het mee eens..Maar dat laatste>> Hoe denk je dat de staat aan zijn centjes komt..Is toch echt van ons hoor, lieve Wilma..Gepikt en wel..

  18. 🕔 13:02, 01.sep 2012

    Steve

    Wij geven ook geen geld aan Griekenland. Dat doet de staat.

    LOL steuntrekker ontmaskerd. Eigenlijk helemaal geen lol! Ga eens werken en belastingbetalen ipv onzin verkondigen.

  19. 🕔 14:48, 01.sep 2012

    Wessel

    Nou Ton! Als je je gewoon aan de regels houdt heb je niks met misselijkmakende acties te maken, maar mag je er gewoon voorbij rijden. We hebben met zn alle gekozen voor die regels dus moeten we ze ook accepteren. En als de regels je niet bevallen moet je maar politiek actief worden.

    Waarschijnlijk heb ik die stemmingsronde gemist. Ik heb namelijk nooit gekozen voor een snelheids limit van 30km/h.

    Zeg Ton, het enige misselijkmakende is je eigen reactie. Als je het artikel had gelezen, dan had je geweten dat degenen die te hard reden nog geen eens een prent hebben gehad. En als je naar de foto’s kijkt, dan zie je toch echt een woonstraat, waar 50 km/u niet zou passen.

    Dan is het toch zeer misselijkmakend? Weet je wat dit dan de belastngbetaler kost?

    Het is zoiezo economisch onverantwoord om alle snelheids beperkingen nog veder omlaag te schroeven. Doordat iedereen langzamer gaat rijden zal er minder verdient worden.

    ……..En waarschijnlijk heb je zelf geen kinderen die gebruik maken van de valkenlaan, het is gewoon belachelijk dat automobilisten in een wijk waar kinderen en redelijk veel bejaarden wonen de maximum snelheid moeten/willen overtreden…….

    Waarom rekening houden met bejaarden?!?! Die hebben tijd genoeg om op te letten en eventueel te wachten op een aankomende auto.

  20. 🕔 16:37, 01.sep 2012

    Ton

    Jade schreef:

    @Ton in Tanthof zijn uberhaupt geen doorgaande wegen… Je kunt de wijk in en je kunt er uit, maar verder kun je nergens naar toe, dus hoezo doorgaand?
    En gezien het grote aantal zijwegen en bochten en het vaak ontbreken van een stoep, en de vele honden en katten die ook onverwacht over kunnen steken, vind ik 30 een prima snelheid voor heel Tanthof.

    Kijk eens wat verder dan je voorruit? Met fiets of brommer kan je Tanthof prima doorgaan hoor.
    Als jij heel Tanthof tot 30 km zone wil verklaren, waarom dan niet meteen heel Nederland?
    De Valkenlaan en de Meerkoetlaan in het verlengde zijn beslist geen woonerven, maar bedoeld om een aantal woonerven te ontsluiten. Samen vormen ze de langste, vrijwel rechte, straat door Tanhof-Oost. In Tanthof-West is de Derde Werelddreef bijvoorbeeld best wel als “doorgaande weg” te betitelen (eerder vergelijkbaar met de Tanthofdreef dan met de Valkenlaan), maar ook daar heeft de grijze mafia halverwege toegeslagen. Gevolg: Zodra men uit de 30 zone komt, gaat het gas er flink op. Het is al diverse keren stevig raak geweest op de eerstvolgende kruising (Latijns Amerikalaan). Laatstgenoemde doorgaande weg is ruim 30 jaar gewoon 50 km geweest, waar zelfs een bus op volle snelheid doorheen denderde, maar is nu zonder enige aanpassing veranderd in 30 km zone. Ik kan er met mijn pet niet bij. Prima weg, brede trottoirs en alleen aangrenzende woonerven. Er zijn ook niet opeens meer loslopende huisdieren -honden mogen er sowieso niet loslopen – en er is in de verste verte geen school te bekennen, dus vertel het maar, wat is de reden?

  21. 🕔 0:53, 02.sep 2012

    Masu

    Kan er iemand uitleggen waarom we onnodige kosten maken om ambtenaren foldertjes uit te laten delen over iets wat iedereen met een rijbewijs al een tijdje weet ? Goed het mag niet geef dan dei bon en hou je praatjes maar lekker bij je zeg.

    Een bon goed en wel maar schijnheilig gezannik van een ambtenaar die op weg naar huis ook gewoon de rechtervoet gebruikt is wel een beetje overdreven.

  22. 🕔 7:40, 02.sep 2012

    Mark

    Ik doe het altijd af met de opmerking: “Oh, ik dacht dat er 130 stond.”

  23. 🕔 10:54, 02.sep 2012

    Willem 2

    Ik doe het altijd af met de opmerking: “Oh, ik dacht dat er 130 stond.”

    Ha ha ha, Dan zou ik je aftroeven als agent en je rijbewijs gelijk innemen , “Nou dan zullen we eerst maar eens het CBR laten beslissen middels een medische test of u uw rijbewijs nog terug krijgt”.
    Vervolgens zou ik hem dan na een paar minuten weer terug geven omdat ik aan je gezicht ziet dat de wereld onder je voeten vandaan verdwijnt ,en met een knipoog zeggen dat ik veel grappiger kan zijn.

  24. 🕔 11:13, 02.sep 2012

    Willem v. O.

    Je zal maar wonen in zo’n wijk met bemoeizieke bejaarden die zelf zeeen van tijd en blijkbaar niets anders omhanden hebben, ik las zelfs ergens dat deze bejaarden het nodig achten de verkeersveiligheid van de Geitenkamp te vergroten? Over de Geitenkamp rijden per etmaal ongeveer 7 auto’s heb ik door jarenlange persoonlijke observatie vastgesteld.
    Vroeger was de Geitenkamp een woonerf en mocht je er stapvoets rijden, tegenwoordig mag je op de Geitenkamp zelfs 30 volgens het bord op de Kalfjeslaan zie ik op Google Earth, die 30 ga je slechts met grote moeite halen door alle drempels en obstakels.

    Ton ik heb meelij met je, blij dat ik daar weg ben.

  25. 🕔 16:18, 02.sep 2012

    Masu

    En zelf natuurlijk wel de boel onveilig maken met een opgevoerde scootmobiel.. Levensgevaarlijk die lui, bejaarden, het zijn de nieuwe marrokaantjes.

  26. 🕔 14:44, 04.sep 2012

    Maanlander

    Goeie zaak, dat er gecontroleerd wordt! Je kan als voetganger niet eens in een erf veilig oversteken, omdat er van die figuren er een racebaan van maken (kan dat? JA, helaas wel!) Ik begrijp die zeikerds niet, die zeuren, dat het onzin is, om 30 km-zones te maken in een kinderrijke en bejaardenrijke wijk. Maar owé, als Jan zijn eigen kind doodrijdt, omdat hij zonodig 50 wil blijven rijden. Dàn is het… ER MOET EEN 30 km-zone komen.
    Vaak zijn het de figuren zelf, die de 30 km-zones willen, die tè hard rijden.
    Steek je hand in eigen boezem en denk na, voordat je onzin uitkraamt. Oh, sh*t, Ik weet al, wie er abonimabel gaat reageren, maar dat is er zelf ook een, zoals jullie ergens bovenaan hebben kunnen lezen.
    Op doorgaande wegen (Delfgauw richting Pijnacker) is het absurd, een 30 km-zone. Maar in een woonwijk, waar de zijstraten als “erf” worden betiteld, is het een MUST!. Zet onopvallende infrarood-palen neer (je weet wel, die moderne flitspalen). Boetes voor te hard rijden in woonwijken fors omhoog. Mensen, die zich aan de snelheid houden, hoeven niet te klagen, want die krijgen geen bon of waarschuwing.

    Mensen… Wees eens niet zo gehaast. Denk aan je hart en aan het leven van anderen, in plaats van aan je eigen minnares, waar je met 80 km/u in een 30 km-zone heen wilt! Hou je bezig met autorijden en bijbehorende regels, dan is er NIETS aan de hand.

    Staatskas spekken? Dat doen we allemaal al jaren!!!! We betalen (veel te veel) belasting! 🙂

    En… P……. … Je hebt gelijk! We zien wel, waar het schip strandt!

  27. 🕔 14:46, 04.sep 2012

    Maanlander

    Ha ha ha, Dan zou ik je aftroeven als agent en je rijbewijs gelijk innemen , “Nou dan zullen we eerst maar eens het CBR laten beslissen middels een medische test of u uw rijbewijs nog terug krijgt”.
    Vervolgens zou ik hem dan na een paar minuten weer terug geven omdat ik aan je gezicht ziet dat de wereld onder je voeten vandaan verdwijnt ,en met een knipoog zeggen dat ik veel grappiger kan zijn.

    Je hebt gelijk! Ik vind het een hele goeie!!! :D:D:D:D

  28. 🕔 16:50, 04.sep 2012

    Willem v. O.

    Ik draaide een keer vanaf de Westerstraat rechtsaf de Handboogstraat in, langzamer dan stapvoets want het is daar erg smal en ik had niet mijn kleinste wagentje bij me, kwam er uit de Handboogstraat een griet hard de hoek om gerend zo tegen mijn wagen aan. Ik meteen bovenop mijn rem, stond gelijk stil. Die griet bleef maar bij mijn wagen staan en een partij te tieren en te schelden, ik dacht als ze nou zo’n haast heeft waarom gaat ze dan nu zo tegen me lopen schreeuwen en rent ze niet gewoon snel door. Toen ik daar door omstanders die op het tumult afgekomen waren op werd geattendeerd bleek dat ik met mijn rechtervoorwiel boven op haar voet stond. Wellicht dat dat er ook mee te maken had dat ze me uitschold terwijl ik toch echt niet degene was die iets fout gedaan had.
    Als ze dat nou meteen normaal tegen me gezegd had dan had ik even doorgereden zodat we beide onze weg konden vervolgen.
    Als ik nou iets harder had gereden dan was er niets aan de hand geweest.

    Steve says: Maak je rond scholen snelwandelzones. Wie hardloopt krijgt een prent en een moraliserend foldertje over de gevaren van hardlopen.

Plaats een reactie

Op District8.net geven wij u de mogelijkheid om te reageren.
(Disclaimer, copyright en de huisregels)

Voordat uw reactie zichtbaar is op de website zal uw reactie eerst bekeken worden door de redactie van District8.net

Zoek op onze site

Recente reacties

Kees

Kees

Smaakvolle reclame 'beste uitvaartverzekering' scoort 9.1 met duimpje omhoog.

BEKIJK ARTIKEL
Tosty_82

Tosty_82

Als iemand in het gezicht is getrapt dan is dat

BEKIJK ARTIKEL
Johan

Johan

Uitzien met afgeschermde wegen, fietspaden en voetpaden van de grachten

BEKIJK ARTIKEL
Henk

Henk

Men rijdt hier altijd aan de verkeerde kant van de

BEKIJK ARTIKEL
Johan

Johan

Volgens mij is atyschulte-mens gewoon een ongelukkige werknemer van DSM.

BEKIJK ARTIKEL
fietser

fietser

hadden ze de huizen maar niet zo dicht bij een

BEKIJK ARTIKEL
Willem v. O.

Willem v. O.

Weinig mensen kunnen nog leven zonder de producten van

BEKIJK ARTIKEL

Facebook.com/District8.net